دانلود نرم افزار Arduino (IDE) جهت برنامه نویسی بردهای آردوینو

نرم افزار برنامه نویسی Arduino (IDE)

نرم افزار Arduino (IDE) یک نرم افزار متن باز و رایگان است که شما را قادر می سازد به راحتی و سادگی تمام برنامه های خود را در آن نوشته و تنها با فشردن یک کلید آنرا بر روی برد آردوینو خود انتقال و یا پروگرام نمائید. در حقیقت می توان گفت در طراحی نرم افزار برنامه نویسی Arduino (IDE) هر چیزی که یک برنامه نویس میکروکنترلر لازم دارد، گنجانده شده است.

دانلود نرم افزار Arduino (IDE) جهت برنامه نویسی بردهای آردوینو

ویژگی های نرم افزار برنامه نویسی آردوینو

:: برای پروگرام کردن بردهای آردوینو شما دیگر نیاز به استفاده از نرم افزار ها و سخت افزارهای جداگانه پروگرامر ندارید.

:: برای ارتباط سریال دیگر نیازی به استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای ترمینال جداگانه نیست و با استفاده از همین نرم افزار می توانید به راحتی به محیط ترمینال نیز متصل شوید.

:: محیط برنامه نویسی در آن بسیار ساده طراحی شده است به گونه ای که با اولین نگاه می توان متوجه نحوه کار با نرم افزار گردید.

:: نرم افزار به صورت متن باز طراحی شده است به همین خاطر می توانید هر برنامه نویسی می تواند نرم افزار را توسعه دهید و به میل خود آنرا شخصی سازی کند.

:: نرم افزار Arduino (IDE) دارای مثال ها و توابع آماده بسیار گسترده ای است که این موضوع باعث می شود حتی اگر تازه کار هستید پروژه هایی در سطح حرفه ای بسازید. که البته همین موضوع یکی از دلایل اصلی محبوب شدن بردهای آردوینو در بین علاقه مندان به برنامه نویسی میکروکنترلرها در جهان است.

بنویسید و نتیجه آنرا در همان لحظه مشاهده کنید!!!

یکی دیگر از دلایل محبوبیت جهانی بردهای آردوینو همین موضوع است که نرم افزار Arduino (IDE) به شما این امکان را می دهد، نتیجه برنامه ای که نوشته اید را در همان لحظه تنها با فشار دادن یک کلید بر روی برد آردوینو خود ببینید، این بدین معنا است که برنامه نویس برای آزمایش کار خود اصلا نیاز ندارد از جای خود بلند شود و یا حتی یک نرم افزار اضافی بر روی کامپیوتر خود اجرا کند. که هیچ چیز خوشایند تر از این موضوع برای یک برنامه نویس میکروکنترلر نیست  😀

با هر سیستم عاملی برنامه بنویسید!!!

همانطور که گفته شد نرم افزار Arduino (IDE) متن باز و رایگان است به همین خاطر به لطف توسعه دهندگان این نرم افزار در حال حاضر نرم افزار Arduino (IDE) برای اکثر سیستم عامل های پرطرفدار نظیر Windows (ویندوز) – Mac OS (مک) – (لینوکس) Linux و حتی دو سیستم عامل محبوب موبایل یعنی Android (اندروید) و IOS (آی.او.اس) نیز موجود است. همچنین به تازگی تیم توسعه دهنده نرم افزار آردوینو این امکان را برای طرفداران خود به وجود آورده است که بتوانند به صورت آنلاین نیز بر روی وب سایت رسمی Arduino بدون نصب هیچ نرم افزاری تنها با استفاده از مرورگر کامپیوتر و یا موبایل خود و اتصال به سایت رسمی آردوینو برنامه نویسی کنند.

معرفی برد آردوینو و آموزش نصب نرم افزار آردوینو

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com

 محیط برنامه نویسی : Arduino (IDE)

 برنامه نویسی شده به زبان :  ترکیبی از برنامه نویسی به زبان سی (C) یا سی پلاس پلاس (++C)

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 6 آوریل 2018

5 دیدگاه

  1. با سلام. من یه سوالی دارم. چجوری میتونم گزینه ی پرت رو فعال کنم ؟ در برنامه , پرت لرای من روی حالت پنهان قرار دارد .

  2. سلام مهندس .
    نرم افزار برا اندروید باز نمیشه .

  3. با سلام و احترام
    برای نسخه اندروید بهتر است از طریق گوگل پلی اقدام به دانلود اپلیکیشن کنید.

  4. با سلام ، خدا قوت
    کارتون عالیه.
    تازه با کارتون آشنا شدم سایت خوبی دارید ؟

  5. با سلام و احترام
    ممنون از لطف و محبت شما

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.