رقص نور بسیار زیبا توسط میکروکنترلر AVR به همراه فایل PCB

رقص نور بسیار زیبا

در این بخش تیم الکترونیک و برنامه نویسی الکترونیک ۹۸, اقدام به طراحی و انتشار پروژه ای جذاب و سرگرم کننده با عنوان, ساخت رقص نور بسیار زیبا و البته حرفه ای با ظاهری شبیه قلب توسط میکروکنترلر AVR, برای شما علاقه مندان به پروژه های میکروکنترلر AVR کرده است. همواره نور یکی از عوامل مهم در جذب نگاه انسان ها است و به همین خاطر نیز می باشد که امروزه ما شاهد استفاده بسیار زیاد از تجهیزات و جلوه های نوری در تبلیغات های محیطی هستیم.

رقص نور بسیار زیبا توسط میکروکنترلر AVR به همراه فایل PCB

به طور حتم روشن بودن مداوم یک لامپ هیچ گاه نگاه فردی را جذب نمی کند! اما همیشه روشن و خاموش شدن چندین لامپ با افکت های گوناگون، نگاه افراد زیادی را جذب خود می کند، به همین دلیل در یک نتیجه گیری ساده می توان فهمید یک رقص نور زیبا دارای لامپ های LED با چینشی خلاقانه و افکت های نوری طولانی و بسیار گوناگون است.

شرح عملکرد پروژه

در این پروژه ما با استفاده از 18 لامپ LED و میکروکنترلر ATTINY2313 از خانواده میکروکنترلرهای AVR اقدام به ساخت یک رقص نور بسیار کوچک با جریان مصرفی بسیار پائین کرده ایم. در رقص نور طراحی شده تمامی لامپ های ال ای دی و میکروکنترلر از نوع SMD (نصب سطحی) انتخاب شده اند تا مدار تا حد ممکن کوچک شود.

برای زیبایی کار تصمیم گرفته ایم تا 18 لامپ ال ای دی را به شکل یک قلب زیبا در کنار یکدیگر قرار بدهیم، همچنین از آنجا که جریان مصرفی مدار بسیار پائین است برای راه اندازی آن از یک باتری 3 ولتی ساعت های مچی بهره برده ایم. همچنین در طرح PCB مدار سعی شده است تا مدار در کوچک ترین اندازه طراحی گردد، بعد از ساخت مدار شما می توانید آن را به عنوان یک هدیه بسیار زیبا و متفاوت که به دست خودتان ساخته اید به شخص مورد نظرتان هدیه بدهید.

همچنین فایل شبیه ساز این پروژه نیز که با نرم افزار Proteus 8 Professional طراحی شده، پیوست فایل پروژه جهت دانلود قرار داده شده است، که می تواند شما را در یادگیری هر چه بهتر مدار و نحوه عملکرد آن یاری نماید.

نقشه شماتیک پروژه ساخت رقص نور توسط میکروکنترلر AVR

نقشه شماتیک پروژه ساخت رقص نور توسط میکروکنترلر AVR

برنامه میکروکنترلر به زبان اسمبلی ASM در نرم افزار wavrasm

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com

 حجم فایل : 590 کیلو بایت

 محیط برنامه نویسی : wavrasm

 برنامه نویسی شده به زبان : اسمبلی ASM

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 1 مارس 2015

2 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشین پروژه رو دانلود کردم اما مدار چاپیشو با DXP  که باز کردم هیچی نیاورد صفحه خالی بود

  2. سلام دوست عزیز
    لطفا توجه داشته باشید برای استفاده از فایل pcb باید از نرم افزار Eagle استفاده کنید.

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.