ساخت آمپلی فایر 12W وات با آمپ امپ 741

ساخت آمپلی فایر 12W وات

نقشه شماتیک زیر مدار صوتی یک آمپلی فایر صوتی (تقویت کننده صوتی) 12 وات که با یک تغذیه دوگانه متقارن ±12 ولت کار می کند، نشان می دهد. تقویت کننده عملیاتی ساخته شده با آپ امپ 741 بهره لازم را هنگام راه اندازی بلندگو توسط زوج مکمل دارلینگتون T2 و T1 و T4 و T3 فراهم می شود، ایجاد می کند. سیگنال های ورودی زوج های دارلینگتون از طریق جریان تغذیه Op-Amp 741 ایجاد می گردند.

چون R6 به زمین متصل شده است، جریان های سیگنال منفی یا مثبت نیز از طریق R5 و R4 عبور می کنند. افت ولتاژ ایجاد شده در مسیر این مقاومت ها به عنوان سیگنال ورودی به جفت های ترانزیستوری می باشد. یک فیدبک منفی DC سراسری از اتصال کلکتور مشترک T4 و T2 شرایط DC مدار را پایدار ساخته و نقطه اتصال را در ولتاژ صفر نگه می دارد. بنابراین، هیچ خازن تزویج کننده ای (کوپلینگ) برای این بلندگو مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ساخت آمپلی فایر 12W وات با آمپ امپ 741

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com (این مطلب فاقد فایل جهت دانلود است)

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 16 آگوست 2015

2 دیدگاه

  1. سلام و وقت بخیر
    یه سوال داشتم خدمتتون این که ورودی مدار باید به چی متصل بشه
    با تشکر

  2. سلام دوست عزیز
    ورودی این تقویت کننده را می توانید به یک منبع صوتی که قصد تقویت صوت آنرا دارید همانند خروجی صدای هدفون موبایل و یا ضبط صوت متصل کنید.

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.