مجموعه آموزشی برنامه نویسی به زبان Basic برای میکروکنترلرهای AVR

آموزش برنامه نویسی به زبان Basic

خیلی از دانش آموزان، دانشجویان و طرفداران الکترونیک، علاقه زیادی به راه اندازی میکروکنترلرها، با هدف ساخت تجهیزات حرفه ای و یا ایده ها و اختراعات خود دارند. اما زمانیکه متوجه می شوند برای راه اندازی یک میکروکنترلر احتیاج به یادگیری برنامه نویسی و الکترونیک است، از هدف خود دلسرد می شوند. اکثر ما با شنیدن واژه برنامه نویسی ناخدآگاه یاد صفحات سفید و هزاران هزار قطعه کد می شویم. و یا زمانیکه صحبت از الکترونیک می شود به یاد هزاران قطعه الکترونیکی کوچک و بزرگ و همچنین مدارات پیچیده دستگاه های مختلفی که تا به امروز دیده ایم می افتیم، و به همین دلیل یادگیری آنرا کاری طاقت فرسا و طولانی می دانیم. اما با وجود این مجموعه آموزشی دیگر نا امیدی به دلتان راه ندهید حتی اگر برای اولین بار است می خواهید برنامه نویسی کنید و یا از الکترونیک چیزی به غیر از مقاومت نمی دانید!!!

بعد قبل

راه اندازی ال سی دی کاراکتری توسط میکروکنترلر AVR

راه اندازی ال سی دی کاراکتری توسط میکروکنترلر AVR در نرم افزار شبیه ساز Proteus
ساخت رقص نور با میکروکنترلر AVR

ساخت رقص نور با میکروکنترلر AVR در نرم افزار شبیه ساز Proteus

راه اندازی نمایشگرهای هفت قستمی با میکروکنترلر AVR

راه اندازی نمایشگرهای هفت قستمی با میکروکنترلر AVR در نرم افزار شبیه ساز Proteus

ساخت ساعت با میکروکنترلر AVR

ساخت ساعت با میکروکنترلر AVR در نرم افزار شبیه ساز Proteus
راه اندازی ال سی دی گرافیکی با میکروکنترلر AVR

راه اندازی ال سی دی گرافیکی با میکروکنترلر AVR در نرم افزار شبیه ساز Proteus

راه اندازی کی پد با میکروکنترلر AVR

راه اندازی کی پد با میکروکنترلر AVR در نرم افزار شبیه ساز Proteus
بعد قبل

شرح مجموعه آموزش برنامه نویسی بیسیک BASIC

مجموعه آموزشی پیش روی شما، شامل 9 جلسه فیلم آموزشی می باشد، که تمامی جلسات آن به صورت پروژه محور آماده گردیده و به صورت کاملا رایگان از طریق کانال یوتیوب الکترونیک98 قابل مشاهده است. بدین صورت که در ابتدای هر جلسه، یک پروژه مرتبط با عناوین آموزشی آن جلسه انتخاب می گردد، و سپس تا انتهای آن جلسه، تمامی مراحل برنامه نویسی تا ساخت و آزمایش پروژه به صورت گام به گام در قالب فیلم آموزشی، تدریس می شود. همچنین در پایان هر جلسه برنامه نوشته شده و مدارا طراحی شده برای پروژه به صورت واقعی و مجازی (در نرم افزار شبیه ساز Proteus) مورد آزمایش قرار می گیرد.

در تهیه این مجموعه آموزشی تمام سعی و تلاش خود را بر این موضوع گذاشتیم که تمامی مطالب به صورت ساده از سطح مبتدی تا حرفه ای و به صورت پروژه محور برای مخاطبان بیان شوند. سبک آموزش بکار رفته در این مجموعه، از ویژگی اصلی و بارز آن می باشد که آنرا از سایر محصولات و کتاب های آموزشی که تا به کنون دیده اید و در بازار موجود است متمایز می کند.

مشاهده رایگان تمامی جلسات آموزش برنامه نویسی بیسیک BASIC

جلسه اول

جلسه اول

عنوان آموزش : روشن کردن یک LED با میکروکنترلر AVR

شیوه آموزش : آموزش ویدئویی مورد تایید الکترونیک98

مدت زمان آموزش : 30 دقیقه

اهداف آموزش : آموزش نصب نرم افزار های مورد نیاز جهت برنامه نویسی و شبیه سازی پروژه های میکروکنترلرهای AVR – معرفی میکروکنترلر AVR – معرفی نرم افزار برنامه نویسی Bascom AVR – معرفی نرم افزار شبیه ساز Proteus – آموزش نوشتن اولین برنامه در نرم افزار بسکام برای روشن کردن یک عدد لامپ ال ای دی (LED) با میکروکنترلر AVR و نحوه آزمایش آن با نرم افزار شبیه ساز Proteus

پیوست : دانلود مستندات این آموزش

جلسه دوم

جلسه دوم

عنوان آموزش : ساخت یک رقص نور حرفه ای با میکروکنترلر AVR

شیوه آموزش : آموزش ویدئویی مورد تایید الکترونیک98

مدت زمان آموزش : 40 دقیقه

اهداف آموزش : آموزش کار با پورت ها و نحوه برنامه نویسی آن ها در میکروکنترلرهای AVR – معرفی دستورات تاخیری و نحوه کار با آن ها – طراحی، ساخت و برنامه نویسی یک رقص نور حرفه توسط میکروکنترلر AVR – شبیه سازی مدار پروژه در نرم افزار شبیه ساز Proteus – آزمایش مدار به صورت عملی و واقعی بر روی برد برد.

پیوست : دانلود مستندات این آموزش

جلسه سوم

جلسه سوم

عنوان آموزش : کنترل وضعیت یک لامپ LED توسط دو کلید در میکروکنترلر AVR

شیوه آموزش : آموزش ویدئویی مورد تایید الکترونیک98

مدت زمان آموزش : 40 دقیقه

اهداف آموزش : آموزش مفهوم زیر برنامه ها و نحوه استفاده از آن ها در برنامه نویسی – آموزش دستورات شرطی و نحوه بکارگیری آن ها در برنامه نویسی – آموزش نحوه تعریف پورت ها به صورت ورودی در میکروکنترلرهای AVR – آموزش اتصال کلید به میکروکنترلر AVR و نحوه تعریف آن در برنامه نویسی – طراحی، ساخت و برنامه نویسی مدار کنترل وضعیت یک لامپ LED توسط دو کلید در میکروکنترلرهای AVR – شبیه سازی مدار پروژه در نرم افزار شبیه ساز Proteus – آزمایش مدار به صورت عملی و واقعی بر روی برد برد.

پیوست : دانلود مستندات این آموزش

جلسه چهارم

جلسه چهارم

عنوان آموزش : راه اندازی ال سی دی کاراکتری با میکروکنترلر AVR

شیوه آموزش : آموزش ویدئویی مورد تایید الکترونیک98

مدت زمان آموزش : 43 دقیقه

اهداف آموزش : آموزش و معرفی ال سی دی های کاراکتری – آموزش راه اندازی ال سی دی های کاراکتری با میکروکنترلرهای AVR – آموزش برنامه نویسی و توابع مربوط به LCD کاراکتری در نرم افزار کامپایلر Bascom AVR – طراحی، ساخت و برنامه نویسی مدار راه اندازی ال سی دی کارکتری در میکروکنترلرهای AVR – شبیه سازی مدار پروژه در نرم افزار شبیه ساز Proteus – آزمایش مدار به صورت عملی و واقعی بر روی برد برد.

پیوست : دانلود مستندات این آموزش

جلسه پنجم

جلسه پنجم

عنوان آموزش : ساخت ساعت دیجیتالی با ال سی دی کارکتری و میکروکنترلر AVR

شیوه آموزش : آموزش ویدئویی مورد تایید الکترونیک98

مدت زمان آموزش : 53 دقیقه

اهداف آموزش : معرفی متغییرها و کاربرد آن ها – آموزش تعریف متغییر و کار با آن ها در برنامه نویسی به زبان BASIC – آموزش نحوه نمایش متغییرها بر روی ال سی دی های کاراکتری – طراحی، ساخت و برنامه نویسی مدار ساعت دیجیتالی با ال سی دی کارکتری و میکروکنترلرهای AVR – شبیه سازی مدار پروژه در نرم افزار شبیه ساز Proteus – آزمایش مدار به صورت عملی و واقعی بر روی برد برد.

پیوست : دانلود مستندات این آموزش

جلسه ششم

جلسه ششم

عنوان آموزش : نمایش عدد 2017 بر روی سون سگمنت مالتی پلکس توسط میکروکنترلر AVR

شیوه آموزش : آموزش ویدئویی مورد تایید الکترونیک98

مدت زمان آموزش : 1 ساعت و 13 دقیقه

اهداف آموزش : معرفی نمایشگرهای هفت قسمتی یا همان سون سگمنت ها – آموزش نحوه عملکرد و راه اندازی سون سگمنت ها – آموزش راه اندازی و برنامه نویس Seven Segment در میکروکنترلرهای AVR به زبان بیسیک – معرفی سون سگمنت های مالتی پلکس – آموزش راه اندازی و برنامه نویس سون سگمنت های مالتی پلکس در میکروکنترلرهای AVR به زبان بیسیک – طراحی، ساخت و برنامه نویسی مدار نمایش عدد 2017 بر روی سون سگمنت مالتی پلکس توسط میکروکنترلر AVR – شبیه سازی مدار پروژه در نرم افزار شبیه ساز Proteus – آزمایش مدار به صورت عملی و واقعی بر روی برد برد.

پیوست : دانلود مستندات این آموزش

جلسه هفتم

جلسه هفتم

عنوان آموزش : راه اندازی ال سی دی گرافیکی با میکروکنترلر AVR

شیوه آموزش : آموزش ویدئویی مورد تایید الکترونیک98

مدت زمان آموزش : 1 ساعت و 6 دقیقه

اهداف آموزش : معرفی نمایشگرهای گرافیکی – آموزش راه اندازی ال سی دی های گرافیکی با میکروکنترلرهای AVR – آموزش برنامه نویسی و توابع مربوط به LCD گرافیکی در نرم افزار کامپایلر Bascom AVR – آموزش نمایش تصاویر در ال سی دی های گرافیکی به کمک میکروکنترلر AVR به زبان Basic – آموزش تعریف فونت فارسی برای ال سی دی های گرافیکی در زبان برنامه نویسی بیسیک -آموزش ترسیم اشکال هندسی بر روی ال سی دی گرافیکی در زبان برنامه نویسی Basic – آموزش نوشتن حروف و اعداد فارسی در ال سی دی های گرافیکی – طراحی، ساخت و برنامه نویسی مدار راه اندازی ال سی دی گرافیکی در میکروکنترلرهای AVR – شبیه سازی مدار پروژه در نرم افزار شبیه ساز Proteus – آزمایش مدار به صورت عملی و واقعی بر روی برد برد.

پیوست : دانلود مستندات این آموزش

جلسه هشتم

جلسه هشتم

عنوان آموزش : راه اندازی کی پد 3*4 و تولید صدا با میکروکنترلر AVR

شیوه آموزش : آموزش ویدئویی مورد تایید الکترونیک98

مدت زمان آموزش : یک ساعت

اهداف آموزش : معرفی صفحه کلیدها و کی پد (KeyPad) – آموزش ساختار داخلی و عملکرد کی پدهای 3*4 و 4*4 – آموزش راه اندازی و برنامه نویسی کی پدها با میکروکنترلر AVR در محیط برنامه نویسی نرم افزار بسکام – آموزش تعریف جدول داده در برنامه نویسی به زبان Basic – آموزش برنامه نویسی و نحوه تولید صدا با میکروکنترلر AVR در نرم افزار Bascom AVR – طراحی، ساخت و برنامه نویسی مدار راه اندازی کی پد در میکروکنترلرهای AVR – شبیه سازی مدار پروژه در نرم افزار شبیه ساز Proteus – آزمایش مدار به صورت عملی و واقعی بر روی برد برد.

پیوست : دانلود مستندات این آموزش

جلسه نهم

جلسه نهم

عنوان آموزش : ساخت ساعت دیجیتالی بسیار دقیق به کمک کریستال ساعت و میکروکنترلرهای AVR

شیوه آموزش : آموزش ویدئویی مورد تایید الکترونیک98

مدت زمان آموزش : 55 دقیقه

اهداف آموزش : معرفی کریستال ها و عملکرد آن ها – معرفی تایمرها و کاربردهای آن – آموزش تعریف کریستال در برنامه نویسی به زبان بیسیک و نحوه اتصال آن به میکروکنترلرهای AVR – آموزش برنامه نویسی و تعریف تایمرها در زبان برنامه نویسی بیسیک – معرفی فیوزبیت های مربوط به کریستال خارجی در میکروکنترلرهای AVR و آموزش نحوه تنظیم و پروگرام کردن آن ها – معرفی کریستال ساعت – آموزش کار با کریستال ساعت و نحوه تعریف آن در زبان برنامه نویسی BASIC – طراحی، ساخت و برنامه نویسی ساعت دیجیتالی بسیار دقیق به کمک کریستال ساعت و میکروکنترلرهای AVR – شبیه سازی مدار پروژه در نرم افزار شبیه ساز Proteus – آزمایش مدار به صورت عملی و واقعی بر روی برد برد.

پیوست : دانلود مستندات این آموزش

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com (این مطلب فاقد فایل جهت دانلود است)

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 11 می 2017

 آخرین بروزرسانی پروژه : -

12 دیدگاه

  1. سلام .عرض خسته نباشید خدمت دوستان گرامی
    توسط این ۹ جلسه آموزش آیا قادر به برنامه نویسی و طراحی یک دزدگیر سیم کارتی تقریبا پیشترفته خواهیم بود؟
    با تشکر

  2. سلام دوست عزیز
    خیر – تنها با فراگیری این 9 جلسه نمی توانید پروژه های در سطح حرفه ای همچون دزدگیرهای سیم کارتی بسازید و برای طراحی پروژه های حرفه ای باید در زمینه یادگیری برنامه نویسی زمان زیادی بگذارید و با تمرینات و طرح پروژه های گوناگون سطح توانایی خود را برای انجام اینگونه پروژه ها بالا ببرید.

  3. باسلام و خسته نباشید به دوستان گرامی
    میخواستم بدونم بعد از آموزش این 9جلسه میشه یه کنترلر دما و رطوبت و تایمر برای دستگاه جوجه کشی درست کرد
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  4. امید بابایی

    سلام
    با گذراندن این جلسات میشه یه کنترلر دما و رطوبت و تایمر برنامه نویسی و اجرایی کرد

  5. فرهاد اکبری

    سلام دوست عزیز
    با فراگیری این آموزش شما با دستورات اصلی و نحوه کار با میکروکنترلر های AVR و امکانات آن آشنا خواهید شد و برای ساخت دستگاه های کنترل دما با مشاهده چند مثال در اینترنت و یا همین سایت می توانید به راحتی کدها را درک و پروژه ها را توسعه دهید. لطفا توجه داشته باشید یادگیری یک زبان برنامه نویسی و طراحی مدارات الکترونیکی برای راه اندازی میکروکنترلر نیاز به گذاشتن زمان و تحلیل پروژه های گوناگون و همچنین آزمایش و خطا های بسیار دارد. و اینگونه نیست که تنها با دیدن چند فیلم آموزشی بتوانید از پس هر پروژه ای بر آید بلکه این تنها نقطه شروع است که نیاز به صرف زمان بسیار برای کامل کردن آن دارد.

  6. با سلام می خواستم بدونم میکروکنترلرatmega8aدر کدام آردوینو به کار میرود؟

  7. سلام تمامی فایل های ارسالی اشکال داره در هنگام باز کردن فایل ها ارور میده من فایل ها رو با برنامه RAR باز کردم ولی باز نمیشه ارور میده

  8. با سلام و احترام
    اطلاعات لازم برای شما ایمیل گردید.

  9. درود، ارادت
    مهندس تو این آموزش اصول و فرمولهای پایه زبان برنامه نویسی آموزش داده میشه؟ که توسط آین آموزش با تمرین و کدزنی بتونیم پیشرفت کنیم؟ و درصورت امکان بفرمائید چه لوازم و ابزاری برای سعی و خطا و تمرین نیازه؟ سپاس

  10. فرهاد اکبری

    با سلام و احترام
    این مجموعه آموزشی طی 24 ساعت آینده به صورت رایگان عرضه خواهد شد و شما می توانید از طریق کانال الکترونیک98 در یوتیوب این از این مجموعه آموزشی استفاده کنید.

  11. سلام ارادت
    مهندس چه فیلترشکنی استفاده کنیم هرچی دانلود کردم کار نمیکنه که بتونم از یوتوب استفاده کنم

  12. فرهاد اکبری

    با سلام و احترام
    میتونید Extensions با نام ZenMate را برای مرورگر موزیلا و یا کروم دانلود کنید و از طریق آن یوتیوب را مشاهده کنید.

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.