مدار استراق سمع تلفن

با اتصال این دستگاه به تلفن، شخص می تواند صحبت های دو طرف مکالمه را به طور واضح بشنود. در مدار هیچ نوع سیم پیچی به کار نرفته است و بنابراین در برابر نویز و سیگنال های ناخواسته صوتی و رادیویی ایمن می باشد. این دستگاه (gadget) مستقیم به دو خط تلفن در محل جعبه تقسیم (junction box) وصل می شود. شکل 1 را ببینید. دو نوع مدار استراق سمع نشان داده شده است.

شکل 1 مدار استراق سمع

شکل 1 مدار استراق سمع

مدار شکل 2 برای گوش دادن محرمانه در نظر گرفته شده است. یعنی تنها یک نفر می تواند به مکالمات تلفن گوش دهد. بلندگوی این مدار از نوع 5cm یا یک بلندگوی گوشی تلفن 32 اهمی می باشد و برای شنود باید نزدیک گوش قرار گیرد.

شکل 2 مدار استراق سمع محرمانه

شکل 2 مدار استراق سمع محرمانه

مدار 3 برای هنگامی که گروهی از افراد بخواهند مکالمات تلفن را گوش بدهند مناسب می باشد. تقویت کننده به کار رفته در مدار همانند تقویت کننده هایی است که در رادیوهای جیبی به کار می رود. برای جلوگیری از فیدبک، مدار باید دور از تلفن قرار گیرد. هر دو مدار به وسیله دو باتری قلمی 1.5V تغذیه می شوند. البته می توان توسط آداپتور مدار را از برق شهر تغذیه نمود ولی بهتر است این کار انجام نشود زیرا تولید صدای هوم و نویز می کند.

شکل 3 نقشه شماتیک مدار استراق سمع تلفن

شکل 3 نقشه شماتیک مدار استراق سمع تلفن

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com (این مطلب فاقد فایل جهت دانلود است)

 نویسنده : زهرا ایزانلو

 تاریخ انتشار : 13 ژانویه 2019

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.