مدار تقویت کننده پخش ویدئو

این مدار می تواند چهار تلویزیون یا چهار ویدئوی ضبط کننده را از خروجی یک ویدئو تغذیه نماید. یعنی زمانی که بخواهیم چهار دستگاه ویدئو، یک نوار ویدئویی را همزمان ضبط نمایند، از این مدار استفاده می شود. این مدار نه تنها برای ویدئوها بلکه برای توزیع هر سیگنال دیگر با پهنای باند حدود 10MHz قابل استفاده است. ضریب تقویت مدار حدود 5 است تا تلفات ناشی از تعداد بارها و همچنین تلفات ناشی از کابل جبران گردد.

IC1، آی سی کیفیت بالای 733 است که یک تقویت کننده تا فرکانس 20MHz می باشد. البته در این مدار برای فرکانس های تا حدود 10MHz در نظر گرفته شده است (پهنای باند ویدئویی حدود 5MHz می باشد). VR1 در ورودی می تواند تا حدودی میزان تقویت را کنترل نماید. خروجی تقویت کننده به یک بافر که شامل ترانزیستور T1 و T2 است اعمال می شود. T2 به عنوان یک منبع جریان برای T1 عمل میکند. بگونه ای که جریان نقطه کار T1 و T2 حدود 100MA است. هر دو ترانزیستور به گرمابر (هیت سینک) احتیاج دارند. شبکه مقاومتی موجود در خروجی، چنانچه طول کابل کواکسیال بلند باشد به عنوان یک شبکه تطبیق دهنده امپدانس عمل مینماید. ولتاژ تغذیه 5V، باید توسط رگولاتور همچنانکه در مدار نشان داده شده است، تثبیت گردد.

شکل 1 نقشه شماتیک مدار تقویت کننده پخش ویدئو

شکل 1 نقشه شماتیک مدار تقویت کننده پخش ویدئو

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com (این مطلب فاقد فایل جهت دانلود است)

 نویسنده : زهرا ایزانلو

 تاریخ انتشار : 30 مارس 2019

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.