بوق موزیکال ماشین

مدار توضیح داده شده در این قسمت می تواند به گونه مناسبی برای بوق ماشین و یا زنگ درب منزل مورد استفاده قرار گیرد. چنانچه از این مدار جهت زنگ درب منزل استفاده شود، ولتاژ تغذیه مدار 6V خواهد بود که در این حالت قدرت خروجی 1Watt می شود. اما اگر از مدار به عنوان بوق ماشین استفاده گردد، تغذیه آن ۱۲۷ و قدرت خروجی 4Watt خواهد شد.

اساس کار مدار بر دو آی سی استوار است. IC1 UM66، سیگنال موزیک را تولید می نماید. ترانزیستور T1، سیگنال موزیک را تقویت نموده آن را از طریق ترانسفورماتور تطبیق دهندۀ امپدانس به تقویت کننده قدرت ارسال می نماید. از ترانسفورماتور خروجی پوش معمولی می توان برای این کار استفاده نمود. دیود D1 حفاظت مدار را در برابر ولتاژ معکوس به عهده دارد. ترانزیستور T2 و IC2 TBA810 احتیاج به گرمابر دارد. مدار، موزیک Loud Chrismas carol را تولید می نماید.

تذکر: استفاده از ترانزیستور T1 و ترانسفورماتور صوتی X1 ضروری نیست و پایه 1 آی سی UM66 می تواند مستقیما به مدار تقویت کننده قدرت متصل گردد.

شکل 1 نقشه شماتیک بوق موزیکال ماشین

شکل 1 نقشه شماتیک بوق موزیکال ماشین

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com (این مطلب فاقد فایل جهت دانلود است)

 نویسنده : زهرا ایزانلو

 تاریخ انتشار : 17 آوریل 2019

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.