دانلود پروژه شماره گیری به روش پالس با میکروکنترلر AVR

شماره گیری به روش پالس

در این بخش دانلود پروژه شماره گیری به روش پالس با میکروکنترلر AVR, توسط تیم الکترونیک و برنامه نویسی الکترونیک ۹۸ برای شما علاقه مندان به پروژه های میکروکنترلر AVR آماده شده است. مبنای کار این روش بسیار ساده و بر پایه قطع و وصل خط استوار است. میزان تناوب این عمل در استانداردهای مختلف, متفاوت است, اما در حالت کلی, میزان پالس در هر ثانیه باید بین 8 تا 11 باشد, بنابراین با میزان 10PPS, طول هر تناوب 100ms خواهد شد. به طور معمول خط در هر پالس, 60ms در حالت قطع (Break) و 40ms در حالت وصل (Make) قرار می گیرد. در تصویر زیر نقشه شماتیک مدار شماره گیری به روش پالس توسط یک میکروکنترلر ATmega8 به سادگی هر چه تمام می بینید.

دانلود پروژه شماره گیری به روش پالس با میکروکنترلر AVR

برنامه میکروکنترلر در محیط نرم افزار BASCOM-AVR

شرح برنامه میکروکنترلر به زبان بیسیک

در این برنامه, به محض فشار دادن کلید B1 و در نتیجه صفر شدن Pinb.1 عددی که از پیش در رشته S1 قرار گرفته است, به روش پالس شماره گیری می شود, بنابراین برنامه به روش سرکشی (Polling) منتظر فشرده شدن کلید می ماند و سپس با صفر کردن PB0, رله تحریک و خط اشغال می شود.

با دستور Len, طول رشته S1 در متغیر A2 قرار می گیرد و در حلقه For با کمک دستور Mid (S1, A3 ,1) کارکترهای رشته به ترتیب از سمت چپ جدا می شوند. سپس دستور Val (S2) مقدار عددی این کارکترها را به متغیر A4 بر می گرداند. اکنون متناسب با مقدار A4, که عددی بین 1 تا 10 است, خط قطع و وصل خواهد شد. بین هر دو عدد, تاخیری به اندازه 300ms قرار داده می شود تا شماره گیری به صورت صحیح انجام پذیرد. خط تلفن, 50 ثانیه پس از اتمام شماره گیری به حالت اولیه خود باز می گردد.

توجه : این برنامه صرفا جنبه آموزشی دارد. شما می توانید شماره خود را در رشته قرار دهید و از نحوه شماره گیری پالس آگاه شوید.

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com

 حجم فایل : 45 کیلو بایت

 محیط برنامه نویسی : BASCOM-AVR

 برنامه نویسی شده به زبان : BASIC

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 12 آگوست 2014

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.