دانلود پروژه راه اندازی شتاب سنج ADXL202 با میکرو AVR

شتاب سنج ADXL202

در این بخش دانلود پروژه دانلود پروژه راه اندازی شتاب سنج ADXL202 با میکروکنترلر AVR, توسط تیم الکترونیک و برنامه نویسی الکترونیک ۹۸ برای شما علاقه مندان به پروژه های میکروکنترلر AVR آماده شده است. از آنجا که خروجی شتاب سنج ADXL202, موج PWM است, باید مقدار یک بودن پالس در یک دوره تناوب اندازه گیری شود. با داشتن این زمان و مشخص بودن زمان تناوب می توان چرخه کاری موج PWM را به دست آورد.

با مشخص شدن چرخه کاری می توان شتاب را طبق فرمول های به کار گرفته شده در برنامه پروژه به دست آورد و با مشخص شدن تغییرات شتاب نیز می توان اندازه زاویه را محاسبه کرد, در نتیجه در این پروژه هدف اندازه گیری زمان یک بودن پالس در یک دوره تناوب است.

نقشه شماتیک پروژه ساخت شتاب سنج ADXL202 با میکرو AVR

مدار این پروژه شامل یک میکروکنترلر ATmega8, یک LCD کاراکتری 2 در 16 و یک شتاب سنج ADXL202 با 14 پایه است و به صورت مدار درج شده در تصویر زیر به یکدیگر متصل می شوند. پایه شماره 9 نیز به پایه D6 میکروکنترلر متصل می گردد, در حقیقت خروجی PWM شتاب سنج به این پایه فرستاده می شود.

دانلود پروژه راه اندازی شتاب سنج ADXL202 با میکروکنترلر AVR

توجه : مدار مربوط به LCD, برای برنامه نویسی میکروکنترلر در محیط نرم افزار BASCOM-AVR پیکربندی شده است. به منظور استفاده از این مدار برای نرم افزار Code Vision AVR, پایه ها را مطابق آنچه در محیط Code Wizard AVR نشان داده شده اند, به ال سی دی LCD متصل کنید.

قطعات مورد نیاز

:: میکروکنترلر ATmega8 | خرید

:: یک عدد ولوم (پتانسیومتر) با مقدار 10 کیلو اهم | خرید

:: LCD کاراکتری 2*16 | خرید

:: یک عدد مقاومت با مقدار 1.2 مگا اهم | خرید

:: دو عدد خازن عدسی 100 نانو فاراد | خرید

:: سنسور شتاب سنج دو محوره ADXL202 | خرید

برنامه پروژه در محیط Code Vision AVR

ابتدا با استفاده از محیط برنامه نویسی Code Wizard AVR تنظیمات نوع میکروکنترلر را (ATmega8) و فرکانس کاری آنرا (8MHz) در زبانه Chip انجام دهید و در زبانه LCD پورت B را به عنوان پورتی که ال سی دی کاراکتری به آن وصل می شود، انتخاب کنید. سپس در زبانه Timer1 تنظیمات را به صورت شکل زیر انجام دهید تا در حالت تایمر پیکربندی شود.

نحوه پیکربندی Timer 1 به صورت تایمر در محیط Code Wizard AVR

برنامه در محیط Bascom-AVR

شرح برنامه میکروکنترلر به زبان بیسیک و زبان C

همانطور که قبلا گفته شد هدف از این برنامه, اندازه گیری مدت زمان یک بودن پالس در یک دوره تناوب است. بدین منظور منتظر می مانیم تا مقدار پالس از صفر به یک تغییر کند, در این لحظه تایمر فعال می شود و زمان را اندازه می گیرد تا زمانی که دوباره مقدار پالس از یک به صفر تغییر یابد. سپس مقدار تایمر بدست آمده روی ال سی دی LCD نمایش داده می شود.

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com

 حجم فایل : 96 کیلو بایت

 محیط برنامه نویسی : Code Vision | BASCOM-AVR

 برنامه نویسی شده به زبان : C | BASIC

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 7 آگوست 2014

16 دیدگاه

  1. سلام دوست عزیز
    کتابخانه بسیاری از قطعات و ماژول ها در نرم افزار شبیه ساز Proteus وجود ندارد، که یا باید با جستجو در اینترنت آنرا پیدا کنید و یا خود کتابخانه آنرا برای نرم افزار بسازید.

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.