میکروفون های بی سیم

میکروفون های بی سیم

معمولا جهت استفاده از آمپلی فایرهای بزرگ در مجالس، یکی از مشکلات عمده، سیم های میکروفون می باشند که جهت رفع این مشکل، می توان بر حسب نوع فرستنده FM یا MW یک مدار گیرنده (یا رادیو از همان نوع FM یا MW) داخل آمپلی فایر به کار برد. آنگاه، میکروفون را به ورودی فرستنده وصل نمود و امواج را بدون سیم و از طریق آنتن مدار فرستنده پخش کرد، اشکالی که این روش دارد این است که اگر مدار نوسان ساز، فرکانس ثابتی تولید نکند با هر تغییر جهت گوینده، بایستی واریابل (خازن متغیر) گیرنده، مجددا تنظیم شود.

نقشه شماتیک مدار میکروفون بی سیم MW

در موارد زیر در مدارات فرستنده رادیویی، میکروفون از نوع ذغالی (مورد استفاده در تلفن) می باشد و سیم پیچ مدار شامل 85 دور سیم لاکی 30% بر روی هسته ی فریت کادر آنتن MW یک رادیوی موج متوسط می باشد که به طور منظم و در کنار هم پیچیده شده است.

نقشه شماتیک مدار میکروفون بی سیم MW

نقشه شماتیک مدار میکروفون بی سیم FM

در مورد زیر که بر روی باند FM پخش می شود، میکروفون از نوع زغالی بوده و Li شامل 36 دور سیم به شماره ی 28 بر روی لوله ی خودکار می باشد که در کنار هم و نزدیک به هم پیچیده شده است و از دور دوم آن یک سر سیم گرفته شده است.

نقشه شماتیک مدار میکروفون بی سیم FM

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com (این مطلب فاقد فایل جهت دانلود است)

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2016

4 دیدگاه

  1. [اشکالی که این روش دارد این است که اگر مدار نوسان ساز، فرکانس ثابتی تولید نکند با هر تغییر جهت گوینده، بایستی واریابل (خازن متغیر) گیرنده، مجددا تنظیم شود.]
    مداری هست که فرکانس ثابتی داشته باشه و مدار گیرنده نیاز به تنظیم نداشته باشه؟
    اگر امکانش هست قرار بدید…

  2. با عرض سلام ، 1 -دنبال مداری هستم تا بتوانم ببینم بهترین حالت گرفتن رادیو از لحاظ ( حساسیت تنظیم ) موج ایستگاه چه با لامپ ال ای دی یا مولتی متر تنظیم دقیق کنم مثل تیونینگ حسلاسیت گیرندگی برخی رادیوها ؟ 2- لطفا مدارrwsیا تنظیم بهترین قدرت خروجی فرستندهای کوچک را بگذارید. با تشکر از سایت خوبتان

  3. چرا فرستنده هایی که پروژه اونا رو ارائه کردین ولی در فروشگاه کیت هیچکدوم رو نزاشتین
    احتمال داره در آینده نزدیک کیت فرستنده در فروشگاه ارائه بشه
    با سپاس فراوان از سایت جامع و تخصصیتون
    Ali⚘⚘⚘

  4. سلام دوست عزیز
    متاسفانه به دلیل محدودیت های قانونی که در زمینه فروش فرستنده های رادیویی وجود دارد، امکان فروش این محصولات برایمان مقدور نیست.

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.