منبع تغذیه رگوله شده 0 تا 7 ولت با جریان 1 آمپر

منبع تغذیه رگوله شده

در این بخش دانلود پروژه ساخت منبع تغذیه رگوله شده 0 تا 7 ولت با جریان 1 آمپر توسط آپ امپ 741, توسط تیم الکترونیک ۹۸ برای شما علاقه مندان به یادگیری و انجام پروژه های حرفه ای الکترونیک و مدارات منبع تغذیه آماده شده است. منبع تغذیه رگوله شده نشان داده شده در شکل زیر، یک خروجی ولتاژ قابل تنظیم در جریان بار حداکثر 1 آمپری فراهم می کند. این منبع تغذیه یک حفاظت تعبیه شده داخلی در برابر اضافه بار دارد. دیودهای یکسوساز D2 و D1 به همراه خازن فیلتر C1، تغذیه اصلی رگوله نشده را تشکیل می دهند.

مقاومت R8 خازن C2 و دیود D3 و یک دیود زنر، تغذیه ولتاژ منفی برای Op-Amp 741 را ایجاد می کنند. پایه غیر معکوس گر ورودی آپ امپ 741 توسط یک ولتاژ پایدار تغذیه می شود تا از این طریق تنظیم خروجی کنترل کند. کسری از خروجی رگوله شده از طریق مقاومت های R5 و R4 به پایه ورودی معکوس گر فیدبک داده می شود. تقویت کننده عملیاتی ولتاژ خروجی خود را به گونه ای تنظیم می کند که برابر با ولتاژ پایه های ورودی گردد. بنابراین، خروجی رگوله می شود. خروجی آپ امپ 741 توسط یک ترکیب امیتر پیرو مرکب از ترانزیستورهای T2 و T1 تقویت می شود.

تمامی بار از طریق مقاومت R6، جریان می یابد. اگر جریان بار از 1A آمپر تجاوز کند، افت ولتاژ دوسر مقاومت R6 از 0.6 ولت تجاوز کرده و ترانزیستور T3 شروع به هدایت می کند. این عمل باعث بایپس منبع تغذیه به ترانزیستور T1 و T2 شده و عمل رگولاسیون متوقف می شود. در نتیجه، ولتاژ خروجی زمانی که جریان بار از 1A آمپر بیشتر می شود، شروع به افت می کند. هر کدام از پایه های خروجی را می توان زمین کرد تا نسبت به زمین دارای ولتاژ مثبت یا منفی بشوند.

منبع تغذیه رگوله شده 0 تا 7 ولت با جریان 1 آمپر

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com (این مطلب فاقد فایل جهت دانلود است)

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 1 سپتامبر 2015

یک دیدگاه

  1. سلامچرا نمیشه دانلود کرد ؟؟؟؟؟لطفا راهنمایی بفرمایین . ممنون …

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.