ساخت تابلو روان 8*16 با دات ماتریکس Dat Matrix

ساخت تابلو روان با دات ماتریکس

در این بخش دانلود پروژه ساخت تابلو روان 8*16 با دات ماتریکس Dat Matrix, توسط تیم الکترونیک و برنامه نویسی الکترونیک ۹۸ برای شما علاقه مندان به پروژه های میکروکنترلر AVR آماده شده است. دات ماتریکس Dat Matrix که معمولا دات ماتریس تلفظ و نامیده می شود, در واقع همان ماتریس معمولی مجموعه ای از ال ای دی LED ها می باشد, منتهی به صورت آماده و حاضری و منظم به صورت یک بسته از طرف کارخانه سازنده در اختیار کاربران قرار داده می شود که یک نمونه از آن را در شکل زیر می بینید.

دانلود پروژه ساخت تابلو روان 8*16 با دات ماتریکس Dat Matrix

در شکل زیر تصویری از یک دات ماتریس 8*8 را همراه مشخصات پایه های آن مشاهده می کنید. باید توجه داشته باشید که این تصویر با پایه های منظم آن مخصوص شبیه سازی در برنامه Proteus می باشد که برای راحتی کاربر به این شکل قرار دادی طراحی شده است. اما در عمل به این شکل و ترتیب نبوده و بستگی به مدل و کارخانه سازنده داشته و ترتیب پایه ها ممکن است متفاوت باشد که فقط با مراجعه به دیتاشیت آن مشخص می گردد.

تصویری از یک دات ماتریس 8*8 به همراه مشخصات پایه های آن

نقشه شماتیک پروژه ساخت تابلو روان 8*16 با دات ماتریکس

نقشه شماتیک پروژه ساخت تابلو روان 8*16 با دات ماتریکس

در این پروژه توسط دو عدد دات ماتریکس Dat Matrix هشت در هشت که در کنار یک دیگر قرار داده ایم, می خواهیم یک تابلو روان با 8 سطر و 16 ستون توسط میکروکنترلر ATmega32 طراحی کنیم. برنامه میکروکنترلر طوری نوشته شده است که کلمه سلام بر روی تابلو روان نمایش داده می شود و حرکت می کند.

توجه : از آنجا فیوز بیت JTAG بر روی PORTC میکروکنترلر ATmega32 قرار دارد و به صورت پیش فرض فعال می باشد, و ما نیز در این پروژه از پورت C میکروکنترلر استفاده کرده ایم, به همین خاطر در هنگام پروگرام کردن میکروکنترلر ATmega32 حتما فیوز بیت JTAG را غیر فعال نمائید.

برنامه میکروکنترلر در محیط نرم افزار Bascom AVR

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com

 حجم فایل : 238 کیلو بایت

 محیط برنامه نویسی : BASCOM-AVR

 برنامه نویسی شده به زبان : BASIC

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 18 آگوست 2014

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.