ساخت دزدگیر سیم کارت خور اماکن با AVR و ماژول SIM900

ساخت دزدگیر سیم کارت خور اماکن

در این بخش دانلود پروژه ساخت دزدگیر حرفه ای سیم کارت خور اماکن با استفاده از میکروکنترلر AVR و ماژول SIM900, توسط تیم الکترونیک و برنامه نویسی الکترونیک ۹۸ برای شما علاقه مندان به پروژه های میکروکنترلر AVR آماده شده است. تا همین اواخر اکثر دزدگیرهای اماکن جهت اعلام خطر و یا هشدار به کاربران خود و یا مراکز پلیس از خط تلفن ثابت استفاده می کردند, که همین امر خود باعث به وجود آمدن باگ های امنیتی و مشکلات راه اندازی دزدگیرهای امکان می شد. چراکه اکثر سارق ها ابتدا خطوط تلفن و سپس برق را قطع می کنند و یا اینکه در بعضی از مناطق بنا به دلایلی اصلا خطوط تلفن وجود ندارد. به همین دلیل امروزه تمام تولید کنندگان تجهیزات محافظتی و دزدگیرها اقدام به طراحی و تولید دزدگیرهای سیم کارت خور کرده اند.

دانلود پروژه ساخت دزدگیر سیم کارت خور اماکن با AVR و ماژول SIM900

مزایای دزدگیر سیم کارتی اماکن

دزدگیرهای سیم کارت خور مزایای بسیار زیادی نسبت به دزدگیرهای معمولی و قدیمی دارند که مهم ترین آن ها عدم نیاز به خط تلفن, نصب و راه اندازی ساده تر و امنیت بالای آن ها می باشد. در نگاه اول برای اکثر افراد علاقه مند به الکترونیک و میکروکنترلرها ساخت دزدگیرهای سیم کارت خور بسیار پیچیده و دشوار به نظر می رسد. اما در حقیقت اینگونه نیست.

امروزه شما می توانید به راحتی با اندکی توان برنامه نویسی و آشنایی با الکترونیک و میکروکنترلرها اقدام به طراحی دزدگیرهای حرفه ای با قابلیت های منحصر به فرد نمائید و یا حتی آن ها را به تولید انبوه برسانید. در این پروژه تیم الکترونیک و برنامه نویسی الکترونیک 98 اقدام به طراحی یک دزدگیر سیم کارت خور اماکن با استفاده از میکروکنترلر ATmega32 و ماژول SIM900 کرده است, که شما علاقه مندان می توانید با استفاده از این پروژه خود اقدام به طراحی و ساخت آن نمائید.

ویژگی های دزدگیر سیم کارتی طراحی شده

:: بدون نیاز به خط تلفن و عملکرد با استفاده از سیستم جی اس ام GSM یا همان شبکه موبایل

:: دارای 3 تحریک ورودی مثبت جهت اتصال چشمی های دزدگیر یا سنسورهای PIR

:: دارای 3 تحریک ورودی منفی جهت اتصال چشمی های دزدگیر یا سنسورهای PIR

:: قابلیت کنترل 3 وسیله برقی از راه دور توسط پیامک

:: مجهز به نمایشگر کارکتری 2*16 جهت نمایش وضعیت دزدگیر

:: امکان کنترل کامل دزدگیر از راه دور توسط پیامک SMS

:: امکان ذخیره و تعریف 3 شماره تلفن از راه دور توسط پیامک SMS

:: مجهز به مدار شارژ باتری پشتیبان و نمایش وضعیت ولتاژ باتری

:: امکان  استعلام وضعیت دزدگیر همانند وضعیت دزدگیر و ولتاژ باتری توسط پیامک SMS

:: ارسال پیامک هشدار به شماره تلفن های ذخیره شده در حافظه دستگاه در صورت قطع برق

:: تماس با سه شماره تلفن ذخیره شده در حافظه در هنگام وقوع حادثه و یا ورود غیر مجاز

:: امکان شنود مخفیانه مکالمات محیط از راه دور توسط تماس تلفنی

:: و ده ها قابلیت دیگر …

نکته 1 : برای راه اندازی مدار حتما از یک منبع تغذیه 12 ولتی سوئیچینگ مرغوب با جریان حداقل 4 آمپر استفاده کنید.

نکته 2 : حتما از باتری پشتیبان استفاده نمائید و دقیقا باتری را همانند نقشه شماتیک به مدار متصل نمائید.

نحوه راه اندازی دزدگیر سیم کارتی اماکن

همانطور که مشاهده می کنید در طراحی این دزدگیر از هیچ گونه کلیک و یا صفحه کلیدی استفاده نشده است, و تمامی تنظیمات دستگاه از طریق پیام کوتاه SMS می باشد. به همین منظور جهت کنترل کامل دزدگیر و تغییر تنظیمات می توانید از جدول زیر استفاده نمائید.

دانلود پروژه ساخت دزدگیر سیم کارت خور اماکن با AVR و ماژول SIM900

*شنود مکالمات : دقت نمائید که برای شنود مکالمات باید کد مربوطه از جدول را برای دستگاه ارسال نمائید و منتظر بمانید تا دستگاه یک پیام کوتاه تائید مبنی بر فعال شدن میکروفن برای مدت ۱۲۰ ثانیه ارسال نماید. توجه داشته باشید که این پیام بدین معنا است که شما می توانید برای مدت ۱۲۰ ثانیه به شنود بپردازید.

توجه : حتما بعد از راه اندازی دستگاه حداقل یک شماره تلفن در حافظه دستگاه وارد نمائید, تا دستگاه بتواند نتیجه فرمان شما را به آن شماره تلفن ارسال نماید.

نسخه جدید و کاملتر این پروژه در سایت الکترونیک 98 انتشار داده شد برای مشاهده بر روی لینک زیر کلیک کنید

مجموعه آموزشی ساخت دزدگیر سیم کارتی اماکن با قابلیت کنترل دما و وسایل برقی

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com

 محیط برنامه نویسی : BASCOM-AVR

 برنامه نویسی شده به زبان : BASIC

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 3 سپتامبر 2014

36 دیدگاه

  1. سلام
    من دزدگیر درست کردم کار هم میکنه ولی یک مشکلی داره وقتی اس ام اس برای دزدگیر میفرستم ال ای دی دریافت اس ام اس روشن میشه و خاموش میشه ولی دزدگیر هیچ تغییری نمیکنه مثلا با اس ام اس دستور روشن شدن رله یک میفرستم روشن نمیشه

  2. سلام دوست عزیز
    این مشکل می تواند به دلایل زیر باشد لطفا آنرا بررسی نمائید:
    1- متن ارسالی شما ممکن است صحیح نباشد (لطفا توجه داشته باشید در هنگام تایپ پیامک همه متن و اعداد را با حروف انگلیسی و کوچک وارد کنید و از درج فاصله بین پس و کد دستوری به هیچ عنوان استفاده نکنید.)
    2- مطمئن شوید پایه های RXD و TXD ماژول به درستی به پایه های میکروکنترلر متصل شده باشند (برای اطمینان از صحت اتصال از یک مولتی متر استفاده کنید)
    3- در این پروژه حتما حتما باید از کریستال 11.0592 مگاهرتز استفاده کنید و استفاده از سایر کریستال ها باعث می شود پروژه کار نکند.
    4- مطمئن شوید فیوزبیت ها را طبق آموزش داده شده در ویدئو پروگرام کرده اید. (تنظیم غیر صحیح فیوزبیت ها باعث می شود تا پروژه به درستی عمل نکند.
    5- مطمئن شوید تنظیمات بادریت ماژول بر روی حالت اتوماتیک قرار گرفته باشد در صورتیکه مطمئن نیستید می توانید ماژول را از طریق مبدل سریال به USB به کامپیوتر متصل نمائید و از دستور AT Comand مربوطه از این موضوع مطمئن شوید.

  3. با عرض سلام و ادب
    من دیروز ساخت دزدگیر سیم کارت خور اماکن را خریدم اما متاسفانه دارای دو مشکل زیر تا بدین جای کار هستند:
    1. فایل حاوی نقشه پروتئوس آن باز نمی شود در خال که پروتئوس نصبی سیستم من 8.12 است.
    2. دو فیلم این پروژه هم که به نظر MP4 می باشند با نرم افزارهای پات پلیر و دیگر مدیا های تصویر نظیر مدیای خود ویندوز 10 باز نمی شود و بیان می کند که به نظر می رسد فایل ویدیویی نباشد.
    لطفا بفرمایید که چه فرمتی هستند و با چه مدیای باز می شوند.
    در ضمن این فایل ها توسط دانلود منیجر دانلود شدند
    با تشکر

  4. سلام و درود
    1- برای باز کردن نقشه های PCB حتما از نرم افزار Proteus که در داخل سایت الکترونیک98 موجود است استفاده کنید (جهت دانلود اینجا کلیک کنید) همچنین لطفاً توجه داشته باشید حتما حتما محتوای فایل PCB را در پوشه ها و مسیرهایی با نام انگلیسی ذخیره کنید.

    2- این احتمال وجود دارد ویدیوهایی که دانلود کرده اید به صورت ناقص دانلود شده باشند به همین خاطر ما یک ایمیل که حاوی لینک های مستقیم ویدیوهای آموزشی است برای شما ارسال کردیم، شما می توانید از طریق لینک های ارسالی فیلم ها را به صورت آنلاین در مرورگر خود مشاهده کنید و یا آنرا دانلود کنید.

  5. با سلام خدمت جناب مهندس اکبری عزیز.مهندس جان من این پروژه رو خرید کردم و می‌خوام بسازم فقط مشکلم اینه این پروژه کیپد ندارم متاسفانه از برنامه نویسی اطلاعی ندارم میخواستم یه لطفی کنید و کمکم کنید چون واقعا لازمم هستش و اینکه اگه از ترانس 12ولت 3امپر استفاده کنم مشکلی نداره؟ میدونم واقعا سخته همه چی رو توضیح بدید و از پشتیبانی قویتون متشکرم سپاس

  6. با سلام و احترام
    استفاده از ترانس 12 ولت 3 آمپر مشکلی ندارد و دقت کنید که خروجی ترانس حتما DC شود.
    افزودن کیپد به این پروژه نیازمند تغییرات زیادی در برنامه نویسی و سخت افزار پروژه است که در حال حاضر به دلیل حجم کاری زیاد این امکان برایمان مقدور نیست، پیشاپیش بابت این موضوع از شما پوزش می طلبیم.

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.