دانلود فیلم نحوه ساخت سیم و کابل های برق

دانلود فیلم نحوه ساخت سیم و کابل های برق

در این بخش الکترونیک ۹۸ برای شما دانش آموزان و دانشجویان رشته تحصیلی برق صنعتی و قدرت، اقدام به تهیه یک ویدیو آموزشی از نحوه ساخت و تولید سیم و کابل های برق در کارخانجات اوروپایی کرده است.

دانلود فیلم نحوه ساخت سیم و کابل های برق

سیم و ساختمان آن

برای انتقال جریان الکتریکی به مصرف کننده و محل های مختلف، انتقال سیگنالهای صوتی، تصویری، ارتباط وسایل الکتریکی در داخل تابلو ها و مدارهای فرمان و ارتباط بین دستگاه های الکتریکی از سیم ها که به صورت افشان (رشته ای) و مفتولی در شکل های مختلف ساخته می شوند، استفاده می گردد. سیم ها از دو قسمت اصلی به نام هادی و عایق تشکیل شده اند.

هادی سیم ها در شکل های مختلف از مواد رسانایی مانند مس و آلمینیوم، نقره، طلاء، روی، نیکل، آهن، قلع، فولاد و سرب و یا ترکیبی از آن ها به صورت اندود یا مغزی یا موازی با یکدیگر ساخته می شود. عایق سیم ها از مواد پلاستیکی غیر قابل اشتعال و ضد رطوبت مانند PVC، پلی اتیلن PE، انواع تفلون TEF، پلی پروپیلن PP، و غیره جهت حفاظت در مقابل ولتاژ (عایق نمودن)، سرما و گرما (تغییرات دمایی محیط) با توجه به نیاز سیستم از یک لایه و چند لایه ساخته می شود.

کابل ها و کاربرد آن

کابل یک یا چند هادی (تک یا چند رشته ای) است بطوری که هر هادی بوسیله عایق واحد عایق کاری گردیده و مجموعه هادی ها در داخل یک و یا چند پوشش اضافی از موادی با جنس های مختلف قرار گرفته باشد. از کابل ها برای توزیع انتقال انرژی الکتریکی در فشار ضعیف – فشار متوسط و قوی و همچنین از کابل های مخصوص در برخی موارد جهت کنترل و انتقال سیگنال های الکتریکی استفاده می گردد. در نتیجه جهت انتخاب کابل مناسب و استفاده درست از آن نیاز به مهارت، تخصص کافی، رعایت اصول فنی و شناخت ساختمان داخلی آن می باشد.

در این ویدیو به صورت کامل و مرحله به مرحله روند ساخت کابل های برق را تا به انتها در یک کارخانه به صورت تمام اتوماتیک مشاهده خواهید کرد، و حتما با مشاهده این فیلم پاسخ تمامی سوالاتی که تا کنون در مورد نحوه ساخت و تولید کابل های برق داشته اید را خواهید یافت.

شما دوستان عزیز می توانید به صورت آنلاین این فیلم آموزشی بسیار مفید را در ادامه همین مطلب مشاهده و یا در صورت تمایل آنرا با لینک مستقیم از سرورهای پر قدرت الکترونیک 98 دانلود نمائید.

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com

 حجم فایل : 44 مگابایت

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 27 می 2015

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.