راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

در این بخش الکترونیک ۹۸ برای شما دانش آموزان و دانشجویان رشته تحصیلی برق صنعتی و قدرت، اقدام به طراحی و انتشار پروژه ای در زمینه طراحی مدار فرمان و مدار قدرت با عنوان، (راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز) کرده است. در این روش با کاهش ولتاژ بوسیله ترانسفورماتور سه فاز یا اتوترانس سه فاز جریان راه اندازی کاهش می یابد. معمولا ولتاژ راه اندازی را با 70% ولتاژ نامی موتور در نظر می گیرند.

برای راه اندازی الکتروموتور باید L1 > 1U1 و L2 > 1V1 و L3 > 1W1 اتوترانس وصل شده و سرهای U2 و V2 و W2 به هم وصل شده و همچنین 2W1 و 2V1 و 2U1 که خروجی اتوترانس می باشد به الکتروموتور سه فاز وصل می گردد. بعد از راه اندازی (10 ثانیه)، L1 و L2 و L3 مستقیما به U و V و W متصل شده و اتوترانس از مدار خارج می گردد.

مدار فرمان دستی راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

مدار فرمان دستی راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

مدار فرمان اتوماتیک راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

مدار فرمان اتوماتیک راه اندازی ترانسفورماتوری الکتروموتور القائی سه فاز

عملکرد مدار فرمان

با فشردن شستی S1بوبین کنتاکتور K3M در مسیر 11 و تغذیه تایمر در مسیر 13 وصل شده و از طریق کنتاکت K3M/53-54 خود را وصل نگه می دارد و کنتاکت باز K3M/83-84 در مسیر 14 بوبین K2M را تحریک نموده و موتور از طریق اتوترانس با 70% ولتاژ نامی راه اندازی می گردد. بعد از 10 ثانیه تایمر K1T در مسیر 14 بوین K2M را قطع و در مسیر شماره 15 بوبین K1M را تحریک می نماید و از طریق کنتاکت K1M/83-84 خود را نگه می دارد (حالت خود نگهدار کنتاکتور) همزمان با تحریک بوبین K1M، کنتاکت بسته K1M/61-62 در مسیر 11، بوبین K3M و تایمر را از مدار خارج می کند و موتور با ولتاژ نامی راه اندازی می شود. مقادیر عناصر الکتریکی را می توان به صورت زیر انتخاب نمود.

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com

 حجم فایل : 68.6 کیلوبایت

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 4 آوریل 2015

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.