فلاشر الکترونیکی (چشمک زن الکترونیکی)

فلاشر الکترونیکی

در این بخش دانلود پروژه فلاشر الکترونیکی (چشمک زن الکترونیکی), توسط تیم الکترونیک ۹۸ برای شما علاقه مندان به یادگیری و انجام پروژه های حرفه ای الکترونیک آماده شده است. در فلاشر الکترونیکی نشان داده شده در نقشه شماتیک زیر، آپ امپ 741 به عنوان یک مولد موج مربعی استفاده می شود که با یک منبع تغذیه تک قطبی کار می کند. مقاومت R4 زمان فلاش زدن را تنظیم می کند.

اگر یک LED آن گونه که در نقشه شماتیک تقویت کننده عملیاتی زیر نشان داده شده به خروجی Op-Amp متصل شود، مدار به صورت یک فلاشر کوچک در می آید. برای ساخت یک فلاشر توان بالا، مقاومت R6 و LED را حذف کرده و ترانزیستور T1 و T2 را بصورت ترکیب بندی امیتر پیرو مرکب متصل کنید. جهت فلاشر زدن لامپ های 220 ولت، مدار امیتر ترانزیستور T2 را با ترکیب یک رله و یک دیود جایگزین کنید.

نقشه شماتیک ساخت فلاشر الکترونیکی (چشمک زن الکترونیکی)

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com (این مطلب فاقد فایل جهت دانلود است)

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 28 آگوست 2015

2 دیدگاه

  1. سلام وبسایت خیلی خوبی دارید- این قسمت آخر رو میشه یکم دقیق تر توضیح بدید همون قسمت فلاشر توان بالا رو و میشه این مدار رو برای تابلو های led ثابت استفاده کرد یا خیر- ممنون میشم پاسخ بدید

  2. سلام دوست عزیز
    برای روشن کردن لامپ های توان بالا و یا تعداد زیادی لامپ led می تونید در نقشه به جای LAMp از یک رله 12 ولتی استفاده کنید.

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.