دانلود پروژه ساخت آمپلی فایر آر.اف 10RF وات

ساخت تقویت کننده صوتی یا آمپلی فایر آر.اف 10RF وات

در این بخش دانلود پروژه ساخت آمپلی فایر آر.اف 10RF وات, توسط تیم الکترونیک ۹۸ برای شما علاقه مندان به مدارات صوتی و مدارات فرستنده رادیویی آماده شده است. BLY 87 A یک ترانزیستور قدرت VHF است که ویژه استفاده در فرستنده های سیار VHF و HF در عملکرد کلاسهای C و B و A با ولتاژ تغذیه اسمی 13.5 ولت است. این ترانزیستور بسیار مقاوم بوده و پایداری و استقامت آن در شرایط سخت نامطبق بار با ولتاژ بیش از 16.5 ولت تضمین می شود. این ترانزیستور در یک پوشش دایره ای به قطر 1 سانتی متر با کلاهک سرامیکی قرار دارد و تمامی پایه های آن جدار از بدنه و مستقل هستند. ورودی می تواند 400mw تا 1W باشد و با ورودی 1 وات می توانید 10 وات خروجی داشته باشید.

دانلود پروژه ساخت آمپلی فایر آر.اف 10RF وات

نقشه شماتیک پروژه ساخت آمپلی فایر آر.اف 10RF وات

نقشه شماتیک پروژه ساخت آمپلی فایر آر.اف 10RF وات

L1 شامل یک دور , L2 شامل سه دور , L3 شامل پنج دور , L4 شامل چهر دور سیم نمره 1MM بر روی هسته هوایی به قطر 6MM است. RFC1 و RFC2 هر دو از نوع VK200 هستند.

تذکرات

1- اگر نوارهای مسی ارتباطی را قلع اندود کنید بهتر خواهد بود.

2- حداکثر ولتاژ تغذیه 14 ولت است.

3- سعی کنید بدون وصل آنتن یا بار مصنوعی مدار را به کار نبرید.

4- پایه های تمامی قطعات مدار بایستی کوتاه ترین ممکن باشند. پس از اتمام مونتاژ یک فرستنده مناسب را که در حداکثر قدرت برای امپدانس مشخص کابل کواکسیال تنظیم شده است توسط کابل خیلی خیلی کوتاه به ورودی آمپلی فایر وصل کنید.

وات متر را به خروجی وصل کرده و یک آمپر متر هم در مسیر تغذیه قرار دهید تا جریان مصرفی مدار را هم مشاهده کنید. حال با وصل تغذیه ی هر دو مدار آمپلی فایر و فرستنده شروع به تنظیم آمپلی فایر می کنیم. ابتدا تریمر C1 را بچرخانید و سپس به سراغ C3 بروید. سپس C3 و در نهایت C10 را تنظیم کنید. ممکن است فاصله ی حلقه های سلف ها را هم اندکی تغییر دهید تا مطمئن شوید آمپلی فایر در حداکثر قدرت خود کار می کند.

می دانید که با تغییر تریمر ها هم باید وات متر عدد بیشتری نشان دهد و هم آمپر متر جریان بالاتری را اعلام می کند. ممکن است در ناحیه ای با چرخاندن تریمر عدد وات متر ثابت بماند ولی جریان مصرفی بیشتر گردد یا بر عکس جریان ثابت بماند و عدد وات متر افزایش یابد که در هر حالت باید تریمر برای مقدار بیشتر یک یا هر دو مولفه تنظیم گردد.

 اطلاعات پروژه

 رمز فایل : www.electronics98.com

 حجم فایل : 77.9 کیلو بایت

 نویسنده : فرهاد اکبری

 تاریخ انتشار : 30 آگوست 2014

 شرایط و قوانین ثبت دیدگاه

 فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.

 لطفاً بیش‌از‌حدِ معمول، شکلک یا ایموجی استفاده نکنید و از کشیدن حروف یا کلمات با صفحه‌کلید بپرهیزید.

 به کاربران و سایر اشخاص احترام بگذارید. پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، حذف می‌شوند.

 از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.